نماد دلار

پنج ارز قوی در جهان

تا به حال فکر کرده‌ اید که قوی ترین ارزهای جهان کدامند؟ سازمان ملل متحد حدود 180 ارز را به عنوان ارزهای قانونی به رسمیت می‌ شناسد. اما کدام یک بیشترین ارزش را دارند؟ در این متن به شما کمک می‌ کنیم تا با پنج مورد از ارزهای قوی که هر روزه در دنیا مبادله می‌ شوند، آشنا شوید.

“برای مقایسه‌ ی ارزش ارزها، از دلار ایالات متحده به عنوان ارز پایه ثابت استفاده کرده‌ ایم. قوی‌ ترین ارز در این‌ جا به عنوان ارزی تعریف شده است که در مقایسه با دلار آمریکا گران‌ تر باشد. یعنی ارزی که در ازای 1 دلار آمریکا کمترین بازده ارزی را به شما می‌ دهد.”

دلار آمریکا

دلار آمریکا واحد پول ایالات متحده و چندین کشور دیگر است. این ارز ذخیره‌ی اولیه‌ی جهان است و توسط اکثر بانک‌ های مرکزی و بانک‌ های تجاری در سطح جهانی نگهداری می‌ شود. دلار آمریکا همچنین 88.3 درصد از معاملات روزانه‌ی بازار ارز را به خود اختصاص داده است. دلار آمریکا عناوین درجه یک زیادی را در اختیار دارد و به عنوان متداول‌ ترین واحد پول در جهان استفاده می‌ شود. تمام ارزهای موجود در این‌ جا از نظر قدرت ارزی نسبت به دلار آمریکا مقایسه می‌ شوند.

فرانک سوئیس

فرانک سوئیس یا CHF واحد پول ملی سوئیس و لیختن اشتاین است. 1 دلار آمریکا حدود 0.98 فرانک سوئیس را برای شما خریداری می‌ کند، بنابراین فرانک سوئیس به عنوان اولین ارز، با ارزشِ بالاتر از دلار آمریکا شناخته می‌ شود. و این، با توجه به این‌که سوئیس یکی از با ثبات‌ ترین و ثروتمندترین کشورهای جهان است، تعجب آور نیست. فرانک سوئیس همچنین هفتمین ارز معامله شده در جهان است که به دلیل سیاست‌ های سخت‌ گیرانه‌ی پولی و سطح پایین بدهی دولت این کشور، محبوبیت خود را به عنوان یک شرط مطمئن هنگام تجارت یا ذخیره‌ی ارز به دست آورده است.

یورو

یورو؛ یکی از جدیدترین ارزها و ارز رسمی 19 کشور است که آن را به پرکاربردترین ارز رسمی در جهان تبدیل می‌ کند. یورو اغلب به عنوان دومین ارز ذخیره‌ی جهان و همچنین دومین ارز معامله شده در بازار ارز است که فقط دلار آمریکا قبل از آن قرار دارد. در ازای دریافت 1 دلار آمریکا، حدود 0.90 یورو یا 90 سنت دریافت خواهید کرد. این امر آن را به هشتمین ارز در جهان تبدیل کرده است.

پوند استرلینگ

پوند بریتانیای کبیر، پوند استرلینگ یا GBP پنجمین ارز با ارزش در جهان است. اگرچه GBP قوی‌ترین واحد پول در جهان نیست، اما به عنوان قدیمی ترین ارز جهان که هنوز در گردش است محسوب می‌شود.

تصور می‌ شود که پوند استرلینگ، قوی‌ ترین واحد پول در جهان است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌ گیرد. پوند، همچنین چهارمین ارز معامله شده در سطح جهان است که حدود 12.8٪ از معاملات روزانه‌ی بازار ارز را به خود اختصاص می‌ دهد. هنگام مبادله‌ی یک دلار آمریکا، در عوض حدود 0.75 پوند بریتانیای کبیر دریافت خواهید کرد. این جفت ارزی (USD / GBP)، معمولاً به عنوان “کابل” شناخته می‌شود و سومین جفت ارزی معامله شده در جهان است.

دینار کویت

دینار کویت یا KWD که به عنوان قوی‌ ترین واحد پول در جهان شناخته می‌ شود، در سال 1960 معرفی شد و در ابتدا معادل یک پوند استرلینگ بود. کویت کشور کوچکی است که در بین عراق و عربستان سعودی قرار دارد و ثروت آن عمدتا به دلیل صادرات بزرگ نفت در جهان بوده است. در مبادله با 1 دلار آمریکا شما فقط 0.30 دینار کویت دریافت خواهید کرد. بنابراین دینار کویت به عنوان واحد ارز برتر جهان یا به عبارت دیگر قوی‌ ترین واحد پول جهان شناخته شده است.

معامله جفت ارز

هنگام اندازه گیری ارزش یک ارز در برابر ارز دیگر، شما به طور هم‌زمان در حال خرید یک ارز و فروش ارز دیگری هستید، این به عنوان معامله‌ی ارز شناخته می‌ شود. تمام ارزهای موجود در این متن در مقایسه با یک دلار آمریکا معرفی شده‌اند. برای اطلاع بیشتر از قیمت روز ارز کشورهای مختلف به صفحه‌ی نرخ روز ارز مراجعه کنید.

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.
برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.
شماره تماس های واتسپ

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.

برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.

شماره تماس های واتسپ