اقتصاد لندن

سرمایه گذاری در خارج از ایران

وقتی قرار باشد برای کار یا سرمایه گذاری در خارج از ایران برنامه ریزی کنیم فاکتورهای متعددی را باید در نظر داشته باشیم. حجم سرمایه گذاری، نوع سرمایه گذاری، مکان سرمایه گذاری، نیاز منطقه و جهان، امکان تامین نیازهای کسب و کار و… برخی از این فاکتورها هستند.

بدون شک متغیر مکان یکی از مهم ترین فاکتورهای ما برای تصمیم گیری است. به عنوان مثال اگر به کارگر ارزان نیاز داشته باشیم چین مقصد خوبی است، اگر به اقتصاد کاملا آزاد اهمیت بدهیم آمریکا بیش از دیگر کشورها برای شما آزادی فراهم می کند، برای ارزان کردن منابع هم باید خود را به مبدا آن ها نزدیک کنیم.

سرمایه گذاری در انگلستان

به نظر شما انتخاب کشور در متغیر مکان به تنهایی کافی است؟ برای مثال شما انگلیس را برای تاسیس یک شرکت حمل و نقل از جهت دسترسی به آب های آزاد، راه های هوایی، روابط بین المللی و ارزش پوند انتخاب می کنید. اما به جای اینکه کار خود را از لندن شروع کنید، به سراغ برایتون می روید. در این حالت شرکت شما قطعا شکست خواهد خورد، چون حمل نقل دریایی و هوایی برایتون نسبتا ضعیف است و مراودات زمینی آن با دیگر شهرهای انگلیس هم کم است. پس ما برای برنامه ریزی اقتصادی نیاز داریم که علاوه بر کشورها، از جهات مختلف خصوصیات شهرهای آن ها را هم برای سرمایه گذاری موفق بشناسیم. در این مقاله قصد داریم که به معرفی اقتصاد شهرهای انگلستان با معیار تولید ناخالص بپردازیم تا در صورت نیاز بتوانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری های اقتصادی و راه اندازی کسب و کار خود استفاده کنید.

اقتصاد شهرهای انگلستان

لندن، پایتخت پیشین جهان

لندن تا یک قرن پیش جایگاه کنونی نیویورک را داشت. شهری با دسترسی های مختلف و مکانی برای تصمیمات بزرگ جهانی، شهری با بزرگ ترین ثروتمندان و قدرتمندترین سیاست مداران. اما پس از دو جنگ جهانی جای خود را به نیویورک داد. با این حال لندن سقوط را تجربه نکرد و جایگاه دوم را پس از نیویورک در اقتصاد جهانی حفظ کرد. تولید ناخالص لندن به تنهایی بیش از کل تولید ناخالص هلند، نروژ، لتونی، اسپانیا و موناکو است. دسترسی های آبی، هوایی و زمینی موجب شده که لندن جایگاه مهمی در تجارت بین المللی داشته باشد. خدمات مالی، بانکداری، شرکت های حقوقی و مدیا در صدر درآمدزادیی لندن قرار دارند. تنها کافی است بدانید که مقر اصلی بانک سابقه دار و بزرگ HSBC ، دفتر اصلی خبرگزاری BBC و شرکت تولید کننده سریال بازی تاج و تخت در لندن قرار دارد. لندن جای خوبی برای مدیریت و هدایت اقتصاد است، جایی که هم دسترسی های زیادی دارد و هم دردسرهای شهر عجیبی چون نیویورک را ندارد. بنابراین یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری در انگلستان، قطعا شهر لندن است و اقتصاد انگلیس نیز تا حد زیادی به این شهر وابسته است.

بیرمنگام، قطب صنعت انگلیس

عموما پایتخت هر کشوری از لحاظ اقتصادی در جایگاه اول قرار می گیرد و جایگاه دوم به قطب صنعتی آن کشور می رسد. برای همین هم بیرمنگام دومین شهر انگلیس از نظر اقتصادی است. بیرمنگام مانند لندن بندرهای بزرگ و خطوط هوایی متعدد ندارد، اما کارخانه های متعدد و بزرگی دارد. تولید ناخالص بیرمنگام در رتبه دوم بین شهرهای انگلیس قرار دارد. دوری اش از دریا موجب تمرکز بیشتر روی تولید به جای تجارت شده است و همین تمرکز برند ماشین لوکسی چون جگوار (jaguar) را در ذهن ما هک کرده است. بیرمنگام برای فعالیت های صنعتی، شهری فوق العاده است و یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری در خارج از ایران محسوب می شود.

منچستر، بزرگ تر از باشگاه ها

به نام منچستر که برسیم چیزی جز منچستر یونایتد، فرگوسن، دیوید بکهام و افتخارات متعدد فوتبالی در ذهن ما نقش نمی بندد. همین باشگاه در 20 سال گذشته همواره بین سه باشگاه سودآور فوتبال جهان هم قرار داشته است، اما منچستر از تیم فوتبال منچستر یونایتد بزرگتر است. در رتبه بندی کوشمن-واکفیلد منچستر بهترین مکان برای تاسیس دفتر مدیریت یک کمپانی بین المللی از جهت دسترسی در نقل و انتقالات و ارتباطات بین المللی توصیف شده است. ابرشرکت های بزرگی چون آدیداس، گوگل و گازپروم علی رغم اینکه در انگلیس تاسیس نشده اند، دفتری در منچستر برای استفاده از این خصوصیات دارند. منچستر شهری برای دیدبانی و مدیریت یک کمپانی چند ملیتی است یا حداقل راهی برای تبدیل ایده های شما به ایده های جهانی می باشد. بنابراین شهر منچستر نیز می تواند یکی از گزینه های شما برای سرمایه گذاری یا راه اندازی کسب و کار باشد.

سرمایه گذاری موفق در انگلستان

انگلیس علاوه بر  اینکه مکانی استراتژیک برای مدیریت شرکت های بزرگ است، در حوزه های توریسم، تولید علم، ورزش و حمل و نقل هم بازار قابل توجهی دارد. بعد از سه شهری که در بالا ذکر شد می توان به لیدز برای خدمات مالی، لیورپول برای مراکز خرید و کشتی سازی گلاسکو نیز اشاره کرد.

از سوی دیگر عموم شهرهای انگلیس جاذبه های توریستی قابل توجهی دارند که سالانه میلیون ها دلار پول را به سمت این کشور می آورند. باشگاه های فوتبال هم وجهی مجزا از اقتصاد انگلیس را بر دوش خود دارند. تیم هایی چون منچستر یونایتد، آرسنال، چلسی، منچستر سیتی، لیورپول، تاتنهام و… موجب جذابیت بالای فوتبال در این کشور شده اند، به شکلی که تراز مالی تمام تیم های لیگ برتر انگلیس برخلاف دیگر لیگ های اروپایی در چند سال گذشته مثبت بوده است.

امروزه انگلیس دیگر بزرگ ترین اقتصاد را ندارد و پیش روترین کشور جهان هم نیست، اما همچنان شهرهای مهمی دارد که شرکت های بزرگی در خود جای داده اند، باشگاه های ورزشی اش بیشترین درآمد را دارند، ماشین سازی اش در کلاس ماشین های لوکس بسیار موفق است و خود را بعد از آمریکا بهترین کشور برای مدیریت معرفی کرده است. پوند که واحد پولی این کشور می باشد نیز یکی از قوی ترین ارزهای جهان است. با تمام این ها وقتی سرمایه گذاری موفقی در انگلیس خواهید داشت که بدانید چه نوع سرمایه گذاری را در کدام شهر و به چه شکلی انجام دهید.

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.
برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.
شماره تماس های واتسپ

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.

برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.

شماره تماس های واتسپ