بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری

قبل از این که در مورد بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری صحبت کنیم بهتر است بدانید که تا چند قرن پیش چیزی به نام سفر توریستی و تفریحی به معنای امروزی وجود نداشت. سفرها عموما برای بازرگانی، مهاجرت، زیارت یا امور سیاسی انجام می شد. این که برای دیدار کلیسای نوتردام به فرانسه برویم یا برای لذت بردن از سواحل مدیترانه چند هفته ای به یونان سفر کنیم پدیده ای نسبتا جدید است که برای مسافر تجربه و لذت به همراه دارد و برای کشور مقصد شکوفایی اقتصادی.

در سال 2019 نزدیک به یک و نیم میلیارد نفر به سفر توریستی رفتند و همراه خود 14878 میلیارد دلار برای کشورهای پذیرنده سود آوری داشتند. این اعداد به ما نشان می دهند که تجربه سفر توریستی را می توانیم در هر قاره و کشوری داشته باشیم، اما باید قبول کرد که در حال حاضر اروپا علاوه بر جاذبه های متعدد، بهترین امکانات برای مسافران را هم دارد و به همین دلیل مقصد مناسبی محسوب می شود.

سفر توریستی به اروپا از جهت دیگری هم ارجح است و آن سیاست های پولی و مرزی اتحادیه اروپا است. در تمام اروپا یورو به عنوان پول معتبر شناخته می شود و نیاز نیست در سفر از کشوری به کشور دیگر به صرافی ها مراجعه کنید. از سوی دیگر با داشتن ویزای توریستی دردسر بسیار کمتری برای سفر میان کشورهای اروپا دارید و نیاز نیست مدت ها در سفارت خانه ها برای هر کشوری ویزای جداگانه بگیرید.

اما همه چیز به همین سادگی نیست، اروپا تعداد بیشماری جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارد و اگر پیش از سفر آن ها را نشناسید، ممکن است از سفر خود لذت کافی نبرده و تنها پول خود را هدر داده باشید. برای همین ما در این مقاله بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری را معرفی می کنیم تا تجربه بهتری برای گردشگری در اروپا داشته باشید. پس از آن در بخش های جداگانه به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری کشورهای برتر اروپا می پردازیم.

1. فرانسه، اولویت اول اروپا برای گردشگری

اینکه در سنت زبانی ایران، نام اروپا را فرنگ می گوییم نشان از اهمیت سرزمین فرانک ها برای ایرانیان از ابتدای آشنایی شان با اروپای جدید دارد. اولین توریست های ایرانی فرانسه، پادشاهان قاجار بودند که اگرچه آورده خاصی برای ایران نداشتند، سفرنامه های خواندنی زیادی از جاذبه های فرانسه از خود به یادگار گذاشتند. فرانسه با 89 میلیون توریسم سالانه، پر بازدیدترین کشور اروپا و جهان به شمار می رود. شکوه فرانسه با پادشاهی شارلمان شروع شد و از آن زمان به صورت مداوم بر زیبایی هایش افزوده شده است. سفر تفریحی به فرانسه از پاریس با موزه های مشهور و کلیساهای شکوهمند آغاز می شود و تا کاخ های پادشاهی و سواحل زیبا امتداد می یابد. فرانسه در هر گوشه خود یک جاذبه برای توریست ها دارد و برای گردشگری به ماه ها زمان نیاز دارد. وقتی امکانات رفاهی و هتل های لوکس فرانسه در کنار زیبایی های متعددش قرار می گیرد، این کشور را به اولویت اول سفر توریستی، از بین بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری تبدیل می کند.

بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری

2. اسپانیا، صاحب جایگاه دوم گردشگری اروپا

اسپانیا برای توریست های ایرانی و عرب احوال خاصی دارد. این کشور اولین مکان اروپایی بود که به دست مسلمانان افتاد و پس از عقب راندن مسلمانان به کشوری که از پاپ کاتولیک تر است مشهور شد. در این کشور هم مساجد و نام های عربی به چشم می آید و هم کلیساهای عجیب و غریب متعدد و مسیحیان بسیار متعصب. به همین دلیل سفر توریستی به اسپانیا به خاطر طیف متعدد جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی و فرهنگی بسیار با دیگر مکان های اروپا متفاوت است. به واسطه این جاذبه ها اسپانیا از جهت جذب توریست سالانه بعد از فرانسه و بالاتر از ایالات متحده قرار می گیرد. بیش از 83 میلیون مسافر توریستی در سال 2019 به اسپانیا سفر کردند تا علاوه بر تجربه ی لذت بخش از کشوری میان اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، در هتل های منحصر به فرد این کشور به عنوان تجربه ای توریستی اقامت داشته باشند. غذاهای متفاوت، طیف گسترده جاذبه ها، سواحل منحصر به فرد، هتل های خاص و فرهنگ عللی هستند که اسپانیا را به عنوان دومین اولویت سفر تفریحی به اروپا در برابر ما قرار می دهند.

بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری

3. ایتالیا، سومین کشور توریستی اروپا

اگر کتاب های دن براون را خوانده باشید علاوه بر لذت رمان با دیدنی های تاریخی و هنری هم آشنا می شوید. او در راز داوینچی پرده از زیبایی های فرانسه و انگلیس بر میدارد، در نماد گمشده شما را به قلب موزه ها و آثار شکوهمند آمریکا می برد و در دو کتاب شیاطین و فرشتگان و دوزخ شما را به عمق زیبایی های ایتالیا هدایت می کند. درست است که فرانسه با امکانات رفاهی خود به صدر جدول اولویت های توریستی اروپا می آید و اسپانیا با طیف گسترده جاذبه هایش مقام دوم را کسب کرده، اما نباید فراموش کرد که ایتالیا میراث دار روم به عنوان پدر اروپا است و اولین کشور اروپایی است که با رنسانس وارد عرصه ی جدیدی از علم، هنر، معماری و فرهنگ شد. شهرهای ایتالیا هر کدام سبکی از زندگی رنسانس را در خود دارند و زیر پوست هر یک هم شکوه دوران امپراتوری روم به چشم می خورد.

اما آثار انسانی تنها جاذبه های ایالیا نیستند، این کشور به قلب مدیترانه نفوذ کرده تا سواحل مطبوع و معتدلی برای توریست ها داشته باشد و در شمال رشته کوه های زیبایی دارد که هر ساله پذیرای ورزشکاران متعدد است. غذاهای ایتالیایی هم از شهرت جهانی برخوردارند و حتما هر مسافری باید طعم پیتزا و پاستا را در محل تولدشان بچشد. نیمی از میراث فرهنگی جهان، هتل های قدیمی و زیبا، طبیعت دل انگیز و غذاهای خوش طعم ایتالیا را در رتبه سوم اروپا و پنجم جهان قرار داده است. شاید اگر مساحت این کشور کمی بیش از 0.25 درصد کل مساحت خشکی های جهان بود، مسافرانش به بیش از سالانه 64 میلیون نفر می رسید و از چین و آمریکا در مقیاس جهانی هم بالاتر قرار می گرفت. بنابراین ایتالیا به راحتی جایگاه سوم در میان بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری را از آن خود می کند.

بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری

4. ترکیه، چهارمین کشور اروپا برای گردشگری

اگر ترکیه را هم با کمی تخفیف بخشی از اتحادیه اروپا بدانیم، می توانیم آن را به عنوان چهارمین اولویت سفر تفریحی به اروپا در نظر بگیریم. ترکیه از چندین فرهنگ میراث می برد و این شانس را دارد که از هر کدام از این فرهنگ ها آثاری برای ارائه به توریست ها داشته باشد. از آسیای کهن آثاری از حکومت های لیدی، اورارتو، میتانی و… در ترکیه امروزی قرار گرفته است، از دوران روم باستان هم آثار متعدد و زیبایی در غرب ترکیه جای دارد و از دوران اسلامی مکان های شکوهمند به جای مانده است.

ترکیه مانند مستطیلی است که از سه جهت به دریا ختم شده و در یک جهت کوه ها و کوه پایه ها آن را محدود کرده اند. سواحل ترکیه از سواحل منحصر به فرد جهان هستند که در کنار خود هتل های لوکس برای اقامت دارند. اما جالب اینجاست که دولت ترکیه به داشته های تاریخی و طبیعی اش بسنده نکرده و سالانه میزبان رویدادهای متعدد فرهنگی و هنری می شود تا بیش از پیش توریست ها را به خود جلب کند. مجموعه آن چه گفته شد ترکیه را با سالانه 51 میلیون مسافر در جایگاه چهارم بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری قرار می دهد و شاید اگر سیاست های سخت گیرانه ی جدید اردوغان کمتر هم شوند، به تعداد مسافرانش افزوده شود.

بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری

5. آلمان، پنجمین کشور توریستی اروپا

آلمان از دوران رنسانس تصمیم گرفت تا با پروتستان شدن از زیر نظر کلیسای کاتولیک روم خارج شود. این تصمیم آلمانی ها نقطه ی عطفی بود برای ساختن یکی از پیشرفته ترین و زیباترین کشورهای جهان. کشوری که مانند جنوب اروپا قدمتی چند هزارساله ندارد و مانند همسایه اش، فرانسه، سوگولی اروپا نیست به ناگاه به کشوری شامل کاخ های شکوهمند بارون ها، دانشگاه های متفاوت از دیگر کشورهای اروپا و ساختمان های مدرن تبدیل شد تا نشان دهد بیش از فرانسه میراث دار شارلمانی است. این کشور سالانه نزدیک به 40 میلیون مسافر توریستی را پذیرا است تا علاوه بر مکان های شکوهمند ساخته ی انسان، طبیعتی فرح بخش را ارائه کند. طبیعتی که دره ها و دشت هایی سرسبز و زیبا و رودها و سواحل متعدد دارد تا هر سلیقه ای به جز عاشقان کویر را عاشق خود کند. شاید اگر میراث هیتلر و بدنامی ای که برای آلمان آورد نبود و تا امروز ادامه نداشت آلمان جایگاهی به مراتب بهتر در اروپا و جهان برای توریست ها داشت، ولی هم اکنون پنجمین کشور اروپا و نهمین کشور جهان است. البته به این نکته هم باید توجه کرد که سفر تفریحی به آلمان تنها به تفریح محدود نمی شود و به قدری جذابیت در اشکال مختلف در این کشور وجود دارد که به سادگی شما را مجاب به مهاجرت تحصیلی با کاری به این کشور می کند.

بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری

6. انگلیس، ششمین کشور اروپا از لحاظ جذب توریست

زمانی انگلیس جزیره ای کوچک در برابر شکوه امپراتوری روم به حساب می آمد و هنگامی که روم سقوط کرد به کلی از خاطر اروپایی ها پاک شد. اما انگلستان خودش را فراموش نکرد، با گذر از دوران جنگ های صلیبی خود را پیدا کرد و نشان داد نه تنها جزیره ای زیبا که مهد نسل جدید معماران اروپا است. انگلیس از پیشتازان اروپا در گذر از دوران سیاه بود و حالا سالانه بیش از 30 میلیون نفر به بازدید شکوه ساختمان ها و زیبایی طبیعتش می روند. دانشگاه های شکوهمند انگلستان، کاخ های افسانه ای و کلیساهای پر عظمت آثاری هستند که شما را به گذشته انگلیس می برند اما همه جذابیت انگلیس نیستند. انگلستان امروز جذابیت های مدرنی چون باشگاه های ورزشی هم دارد و سالانه میلیون ها عاشق فوتبال را به استادیوم های شگفت انگیز خود فرا می خواند. بازدیدکننده های انگلیس مانند 5 کشور اول اروپا در گردشگری نیست، اما پتانسیل زیادی برای جذب همیشگی مسافران دارد.

بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری

جاذبه های گردشگری اروپا به همین چند کشور خلاصه نمی شود و این قاره دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است. اما اگر قرار است تنها یک کشور را برای بازدید انتخاب کنید به شما پیشنهاد می کنیم که آن را از میان بهترین کشورهای اروپا برای گردشگری برگزینید. به یاد داشته باشید که صرافی کیان انگلستان یک صرافی معتبر ایرانی در لندن است که می تواند همراه بسیار خوبی برای سفرهای اروپایی شما باشد. لطفا قبل از سفرتان خدمات ارزی ما را مطالعه کنید و به عنوان یک همراه سریع، امن و ارزان روی صرافی ما حساب کنید. ما تضمین می کنیم که بهترین قیمت خرید و فروش یورو و پوند را با صرافی کیان انگلستان تجربه خواهید کرد.

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.
برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.
شماره تماس های واتسپ

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.

برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.

شماره تماس های واتسپ