یکی از سوالاتی که همیشه برای تاجران، دانشجویان، گیمرها، فریلنسرها و… وجود دارد، روش های انتقال پول از ایران به اروپا است و اینکه مزایا و معایب این روش ها چیست؟ در سال های گذشته همه چیز از تجارت گرفته تا تحصیل و کار به شکل آنلاین درآمده و همیشه نیاز است که بتوانید برای دریافت خدمات مورد نیازتان پرداخت آنلاین انجام دهید. اگرچه تحریم ها تا میزان زیادی انتقال پول از ایران را دشوار کرده اند، اما هنوز هم امکان ارسال وجود دارد و می توانید با چند کلیک پول خود را برای دریافت خدمات مورد نیاز منتقل کنید.

در انتخاب راه نقل و انتقال مالی خود باید به نکاتی از جمله سرعت، امنیت، کارمزد و حجم مبادله دقت کنید تا با انتخابی درست از صرف زمان زیاد جلوگیری کرده و امکان کلاه برداری را به حداقل برسانید. در ادامه برخی از مهم ترین روش های انتقال پول از ایران به اروپا را بررسی می کنیم.

به طور کلی می توان انتقال پول به اروپا را در سه دسته کلی طبقه بندی کرد. دسته اول سرویس های انتقال پول هستند که برای مقادیر کم و متوسط استفاده می شوند و در عوض سرعت بالایی دارند. دسته دوم سرویس های انتقال حواله بانکی هستند که برای مقادیر بالا استفاده می شوند و به جای سرعت، امنیت بالایی دارند. دسته سوم استفاده از ارزهای دیجیتال است که می تواند سرعت بالایی داشته باشد و در عین حال مقادیر بسیار کم تا بسیار زیاد را شامل شود. اما در امنیت آن همچنان شک و شبهه های زیادی وجود دارد.

تفاوت مهم دیگر این سه دسته کلی این است که سرویس های انتقال پول و حواله بانکی به سادگی شامل تحریم می شوند و در شرایط کنونی عموما به واسطه هایی برای دور زدن تحریم ها نیازمند هستند. با این حال همچنان از امنیت بالایی برخوردارند. اما استفاده از ارزهای دیجیتال اگرچه شامل تحریم نمی شود اما امنیت پایینی داشته و امکان کلاه برداری به علت عدم نیاز به تایید هویت و عدم شفافیت حساب های حقیقی و حقوقی در آن زیاد است.

سرویس های انتقال پول:

1. پی پال (PayPal)

در عموم سایت هایی که امکان خرید آنلاین وجود دارد، گزینه پی پال هم دیده می شود. در صورتی که نیاز داشته باشید بین 10 تا 10000 دلار پول را برای یک فرد یا یک سایت واریز کنید، می توانید از پی پال استفاده کنید. پی پال یک کیف پول آنلاین است و پول شما را که از قبل در حساب الکترونیکی خودتان واریز شده تا حداکثر 7 روز کاری پس از ثبت سفارش به حساب گیرنده واریز می کند.

خدمات شرکت پی پال از امنیت بالایی برخوردار هستند. بزرگ ترین مشکل پی پال برای ایرانی ها این است که این شرکت با کشورهایی که قوانین مقابله با پول شویی را قبول نکرده اند کار نمی کند و به همین جهت به سوریه، ایران، کوبا، سودان و میانمار خدمات نمی دهد. هرچند از طریق واسطه های خارج از ایران می توان حساب پی پال باز کرد و از خدماتش به عنوان یکی از مشهورترین روش های انتقال پول از ایران به اروپا استفاده کرد.

پی پال

2. ترانسفر وایز (transfer wise)

ترانسفر وایز به خودی خود یک سرویس انتقال وجه نیست، بلکه می توان گفت یک صرافی قابل حمل و متصل به کارت شماست. وقتی شما در مستر کارت خود مثلا یورو دارید و می خواهید از جایی خرید دلاری کنید یا به حساب کسی پوند واریز کنید، ترانسفر وایز با دریافت کارمزد یورو شما را به دلار و پوند تبدیل کرده و به حساب مقصد واریز می کند. سرعت، مهم ترین نکته مثبت سرویس ترانسفر وایز نسبت به سرویس های دیگر است. این سرویس در کم ترین زمان ممکن و در تمام 24 ساعت روز تقاضای شما را انجام می دهد و به همین دلیل امروزه به سرویس بسیار محبوبی تبدیل شده است.

ترانسفروایز

3. ویزا کارت (Visa Card) مستر کارت (MasterCard)

شاید موردپذیرش ترین شیوه خرید از سایت هایی همچون آمازون ویزا کارت و مستر کارت باشد. این کارت ها در واقع شبکه های پرداختی هستند و خود کارت ها توسط بانک های طرف قرارداد صادر می شوند. پس برای داشتن این کارت ها باید توسط بانک ها مورد شناسایی قرار بگیرید. اگرچه دریافت این کارت ها برای ایرانیان به صورت عادی امکان ندارد، اما در صورت موفقیت دریافت با کمک واسطه ها به شما امکان پرداخت های آنی و بدون معطلی خواهد داد. به همین جهت هم این کارت ها بسیار محبوب هستند. برای مثال ویزا کارت اعلام کرده که 2.5 میلیارد نفر از ویزا کارت استفاده می کنند. اما می توان گفت استفاده از ویزاکارت و مسترکارت جز محبوب ترین و ساده ترین روش های انتقال پول از ایران به اروپا محسوب نمی شود.

ویزا کارت

4. وب مانی (WebMoney)

وب مانی شباهت زیادی به پی پال دارد، با این تفاوت که ایران را در لیست سیاه خود قرار نداده است. همانند پی پال شما نیازی به ارائه ویزا کارت و مستر کارت ندارید و مستقیما در خود وب مانی دارای حساب می شوید. البته ایراد فعلی وب مانی این است که مانند پی پال با ارزهای زیادی کار نمی کند و برای مثل پوند در لیست خدماتش وجود ندارد. اما همچنان با دلار، یورو و روبل روسیه می توانید بخش بزرگی از نیاز انتقال پول خود به اروپا را از این طریق برطرف کنید.

وب مانی

5. اسکریل (Skrill)

اگر علاقه مند به سرویسی با کارمزد پایین برای انتقال پول از ایران هستید، اسکریل گزینه مناسبی برای شماست. البته مشکل اسکریل این است که همانند پی پال با بانک های ایرانی کار نمی کند و برای افتتاح حساب آن به واسط نیاز دارید. با این حال اگر نیاز به تراکنش های مکرر و با مقادیر متوسط تا زیاد دارید، اسکریل سرویس مناسبی محسوب می شود که تقاضای شما را با سرعت و امنیت بالا و کارمزد پایین انجام می دهد. برای همین شاید ارزش دردسرهای افتتاح حساب با کمک واسط را داشته باشد.

اسکریل

5-حواله بانکی به اروپا

یکی از بهترین و سریع ترین روش ها در انتقال پول و حواله یورو به اروپا استفاده از حواله یورو و صرافی های مجاز است. صرافی کیان با مجوز از اتحادیه اروپا خدمات انتقال پول و حواله به اروپا را کاملا قانونی و بدون محدودیت برای مشتریان خود انجام می دهد.

سرویس های انتقال حواله بانکی:

1. سوئیفت (SWIFT)

وقتی نیاز به انتقال پول در مقادیر بالا داشته باشید و در عین حال امنیت، اهمیت بالایی برای شما داشته باشد باید از حواله بانکی استفاده کنید. سوئیفت یکی از مهم ترین و معروف ترین چیزهایی که می توانید برای این منظور استفاده کنید.

سوئیفت در سال 1973 تاسیس شد و خدماتش امروزه در 209 کشور جهان به واسطه نزدیک به 10 هزار بانک قابل دسترسی است. هر میزان از پول توسط سوئیفت قابل انتقال است و عملیات آن طی 3 تا 5 روز انجام می شود. شاید کارمزد سوئیفت را باید نکته منفی آن به شمار آورد، ولی باید گفت این کارمزد در مبادلات عموما در معاملات هزاران تا میلیون ها دلاری دریافت می گردد و چند صد دلار کارمزد در برابر خدماتی که ارائه می دهد قابل چشم پوشی است. بنابراین در میان روش های انتقال پول از ایران به اروپا در مقادیر بالا، سوئیفت یکی از بهترین گزینه هاست.

سوئیفت چیست

2. وسترن یونیون (Western Union)

وسترن یونیون نسبت به سوئیفت سرعت نسبتا بالاتری دارد و در حال حاضر روند رو به پیشرفتی در معاملات بزرگ جهانی دارد. نکته جالب این شرکت این است که در سال 1851 پایه گذاری شد و بسیار قدیمی تر از رقبای خود است. هرچند با روی کار آمدن شیوه های نوین و خدماتی مثل سوئیف جایگاه آن افول کرد، اما هم اکنون با به روز کردن خدمات و افزایش سرعت نقل و انتقالات، در حال پیشرفت است. البته مشکل وسترن یونیون برای ایرانیان همچنان وجود دارد و ایران در لیست سیاه این شرکت است.

وسترن یونیون چیست

ارزهای دیجیتال یا رمزارزها:

1. بیت کوین (Bitcoin)

بیت کوین مشهورترین و هم اکنون ارزشمندترین ارز دیجیتال در دسترس است. این ارز دیجیتال در عموم کشورهای جهان خرید و فروش می شود و برای ایرانیان که تحت تاثیر تحریم امکان انتقال آزادانه پول را ندارند هم مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال شما می توانید در ایران بیت کوین خریداری کرده و به کیف پول دیجیتالی در اروپا ارسال کنید تا خدمت مورد نظر خود را دریافت کنید.

البته مشکل اینجاست که کیف پول های دیجیتال توسط مراکز رسمی تایید هویت نمی شوند و به این شکل امکان کلاه برداری را بالا می برند. اما اگر اعتماد دو طرفه وجود دارد و مثلا می خواهید برای فردی که می شناسید پول واریز کنید، بیت کوین سرعت بالایی دارد و بدون کارمزد نیاز شما را برطرف می کند. نکته مثبت دیگر در مورد بیت کوین این است که نزدیک به هزار میلیارد دلار ارزش کل بازار آن است و به این طریق می توانید معاملات بزرگ را توسط آن انجام دهید.

بیت کوین

2. اتریوم (Ethereum)

اتریوم دومین ارز مجازی ارزشمند و رقیب آتیه دار بیت کوین است. تفاوت های بیت کوین و اتریوم زیاد هستند، اما در مورد روش های انتقال پول از ایران به اروپا اگرچه حجم بازار اتریوم کمتر است و ارزش پایین تری دارد، اما امنیت بالاتری برای معاملات دوطرفه در آن وجود دارد. همین امنیت بالاتر موجب می شود که شانس افزایش ارزش اتریوم در آینده بیشتر شود.

اتریوم

3. دیگر ارزهای دیجیتال (cryptocurrency)

امروزه ارزهای دیجیتال متعددی از جمله لایت کون، بیت کش، دوج کوین، ترون، تتر و … وجود دارند که هرکدام مزایا، معایب و استفاده های خاصی دارند. برخی برای سرمایه گذاری مناسب تر هستند و برخی برای معاملات. اینکه از کدام ارز استفاده کنید نیاز به آگاهی کافی و تسلط بر موارد متعدد دارد. با این حال به نظر می رسد که در دهه جدید میلادی شاهد انقلاب ارزهای مجازی در معادلات اقتصاد جهانی خواهیم بود. بنابراین در میان روش های انتقال پول از ایران به اروپا می توان به خوبی روی استفاده آسان از ارزهای دیجیتال حساب کرد.

چگونه از اروپا به ایران پول بفرستیم؟

یکی از مطمئن ترین روش‌های ارسال پول به ایران ارسال از طریق صرافی‌های معتبر و دارای مجوز است. با توجه به قوانین بانکداری در اروپا هرگونه مبادله مالی با حساب‌های بانک‌های ایرانی جز جرایم پولشویی محسوب می‌شود و حساب ارسال کننده و دریافت کننده پول بلوکه می‌شود. برای انجام نقل و انتقالات مالی با ایران و ارسال پول به ایران می‌توانید از خدمات صرافی کیان استفاده کیند.

چگونه از المان به ایران پول بفرستیم؟

برای ارسال پول به ایران از آلمان از شرکت‌های پرداختی مثل سوئیف، پی پال، وسترن یونیون و … می‌توانید استفاده کنید. اما این شرکت‌ها به ایرانیان با هویت ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند یعنی افراد داخل ایران باید با روش‌هایی احراز هویت پی پال و سایر این نرم افزار هارا دور بزنند تا بتوانید برای آنها از طریق پی پال پول ارسال کنید. نقد کردن پول در پی پال و سایر این سرویس ها در ایران کار راحتی نیست. برای انجام تمامی این خدمات می‌توانید با کارشناسان مالی صرافی کیان ارتباط برقرار کنید.

صرافی ایران اروپا

صرافی کیان یک صرافی معتبر با مجوز از اتحادیه اروپا است که در لندن شعبه حضوری و فعال دارد و شما مشتریان عزیز می‌توانید همه روزه با مراجعه به صرافی خدمات ارزی مورد نیاز خود را دریافت کنید. برای مشاهده آدرس صرافی کیان در لندن می‌توانید به صفحه حواله پوند صرافی کیان مراجعه کنید.

ارزهای دیجیتال

در نهایت باید گفت که همچون همیشه، صرافی کیان انگلستان به عنوان معتبرترین صرافی ایرانی در اروپا در کنار شماست تا برای انتقال پول از ایران به اروپا و یا برعکس به شما کمک کند. با مطالعه ی خدمات ارزی ما در صرافی کیان به یاد داشته باشید که یک تیم مراقب پول شماست.

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.
برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.
شماره تماس های واتسپ

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.

برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.

شماره تماس های واتسپ