دانشگاه های برتر انگلیس

در مقاله 10 دانشگاه برتر انگلیس در سال 2022، با تعدادی از بهترین دانشگاه های انگلستان آشنا شدیم که پا به پای دانشگاه های برتر آمریکا از نظر علمی فعالیت می کنند. در ادامه نیز قصد داریم که تعداد دیگری از دانشگاه های برتر انگلیس را معرفی کنیم.

مسئله قابل توجه در مورد دانشگاه های برتر جهان، سرمایه ای است که این دانشگاه ها به خود جذب می کنند. دولت ها و شرکت های بزرگ جهان برای حل مشکلات خود و پیشرفت بیشتر، پروژه هایی به همراه بودجه مورد نیاز به دانشگاه ها می دهند. ارقام این بودجه ها از چندصد هزار دلار تا پروژه های میلیارد دلاری ارتش آمریکا متغیر است. این پروژه ها و بودجه های همراهشان وقتی وارد یک کشور می شوند که دانشگاه قابلی برای انجام آن وجود داشته باشد. خوشبختانه در انگلیس چنین دانشگاه هایی وجود دارد، پس در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید تا دیگر دانشگاه های برتر انگلیس را به شما معرفی می کنیم.

دانشگاه منچستر، جذابیتی دیگر در شهر منچستر

دانشگاه منچستر در سال 2004 با ترکیب دو دانشگاه ویکتوریا منچستر و انیستیتو علوم تکنولوژی منچستر تاسیس شد. البته سابقه این دو دانشگاه به اوایل قرن 19 می رسد و از این نظر دانشگاه منچستر، دانشگاهی با سابقه محسوب می شود. این دانشگاه در رده بندی جهانی رتبه 27 را از آن خود کرده و با 40 هزار دانشجو و بیش از 3 هزار استاد، از جمله دانشگاه های بزرگ انگلیس محسوب می شود.

اعضای این دانشگاه تا کنون 25 جایزه نوبل دریافت کردند و این پشتوانه موجب شده است که هر ساله چند صد میلیون دلار پروژه به این دانشگاه تحویل شود. جذابیت خاص و منحصر به فرد این دانشگاه معماری شگفت انگیز و فوق العاده زیبای آن است. پایبندی معماران دانشگاه منچستر به سبک قرن هجدهمی نماهای زیبایی خلق کرده که ما را به سفری شگفت انگیز در تاریخ می برد. تمرکز این دانشگاه بیشتر بر علوم پایه قرار دارد و این گرایش را از حضور مفاخری چون ارنست رادرفورد، نیلز بور و جیمز چادویک می توان فهمید. البته تربیت نابغه ای مانند جان هیکس در حوزه اقتصاد به ما می گوید که ششمین دانشگاه برتر انگلیس در زمینه علوم انسانی هم به اندازه کافی حرف برای گفتن دارد.

کالج پادشاهی لندن، سومین دانشگاه برتر لندن

کالج پادشاهی لندن در سال 1829 توسط شاه جورج چهارم تاسیس شد و با هدایت آتور ولسلی فعالیت خود را آغاز کرد. این دانشگاه علی رغم قدمتی نزدیک به 200 سال، دانشگاهی مدرن محسوب می شود. چرا که علاوه بر ساختار، ساختمان های این دانشگاه هم مدام به روز می شوند و مانند آکسفورد و منچستر، ساختمان های سنتی، عظیم و کهن سال زیادی ندارد. خاندان سلطنتی انگلیس هم علاقه ی خاصی به این دانشگاه دارند و بسیاری از آن ها در همین دانشگاه تحصیل کرده اند. بنابراین این کالج نیز در دسته ی بهترین دانشگاه های انگستان جای گرفته است.

این دانشگاه 33 هزار دانشجو و 5 هزار عضو آکادمیک دارد و یکی از دانشگاه های پیشرو در مرزهای علم است. ساختار فیزیکی و شیمیایی DNA طی پروژه ای مشترک توسط چند دانشگاه از جمله کالج پادشاهی کشف شد. همچنین این دانشگاه به تعداد بالای برندگان نوبل پزشکی شهرت دارد و این افتخارات به ما می گوید که کالج پادشاهی لندن تمرکز بیشتری بر حوزه ی فیزیولوژی و پزشکی دارد.

علاقه خاندان سلطنتی به این دانشگاه موجب توجه دیگر کشورها به این دانشگاه شده و در نتیجه علاوه بر موفقیت های پزشکی به مکانی برای تربیت مشاهیر سیاسی بدل گشته است. اما مهم ترین شخصیت تاریخ این دانشگاه را باید پیتر هیگز دانست. یکی از تئوریسین های ذره ی بوزون-هیگز که به ذره خدا در فیزیک مشهور است.

مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن

یکی از معتبرترین مکان ها برای تحصیل علوم انسانی به خصوص اقتصاد و سیاست، مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن است. اعتبار این دانشگاه در این حوزه ها به اندازه ای زیاد است که علی رغم کمتر بودن شاخه های علمی در این دانشگاه نسبت به دانشگاه های جامع، در رتبه 49 جهانی قرار می گیرد. جالب این که در میان 100 دانشگاه برتر جهان تنها این دانشگاه است که فعالیتی در علوم تجربی و ریاضی ندارد.

در این دانشگاه 12 هزار دانشجو و کمتر از 2 هزار عضو آکادمیک وجود دارد و با این حال علی رغم کمتر بودن ظرفیت دانشجویان و عدم فعالیت در حوزه های علوم تجربی و ریاضی، 16 جایزه نوبل را به خود اختصاص داده است. از جمله برندگان نوبل این دانشگاه می توان به فون هایک، نابغه اقتصاد قرن بیستم، اشاره کرد که در زمان مرعوب شدن همه برابر اقتصاد سوسیالیستی شوروی، فروپاشی آن را پیش بینی کرد. از دیگر اقتصاددانان بزرگ این دانشگاه می توان به آمارتیا سن، روبرت مندل و پاول کروگمن اشاره کرد. برتراند راسل و کارل ریموند پوپر، که از سرآمدان فلسفه علم و گرایش فلسفه تحلیلی هستند نیز، از دیگر مفاخر این دانشگاه به شمار می روند. بدیهی است که برای تحصیل در حوزه علوم انسانی مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن، یکی از بهترین انتخاب ها در تمام دنیا است.

دانشگاه وارویک، جدیدترین دانشگاه معتبر انگلیس

قدمت دانشگاه ها موجب ایجاد سنت های علمی به خصوصی می شود که نتیجه اش هدایت تحقیقات به جهت درست برای رسیدن به هدف می شود. برای همین عموم دانشگاه های برتر جهان، دانشگاه هایی با قدمت بالا هستند. اما این قانون استثناهایی هم دارد و استثنای انگلیسی آن دانشگاه وارویک است. نهمین دانشگاه از میان بهترین دانشگاه های انگلستان، جوان ترین آن ها هم محسوب می شود.

این دانشگاه در سال 1965 با گرایش مهندسی تاسیس شد و دانشکده علوم پزشکی آن در سال 2000 شروع به کار کرد. اما از سال 2015 همیشه در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد و رتبه اش در سال 2022 شصت و یکم است. علی رغم سن کم تعداد دانشجویان و اساتید این دانشگاه چیزی نزدیک به کهنسال ترین دانشگاه انگلیس، آکسفورد، است. دانشگاه وارویک را می توان به عنوان بازوی علمی دولت انگلیس دانست. دولت انگلیس نه تنها به دنبال سیاست های صنعتی اش این دانشگاه را تاسیس کرد، بلکه عموم مشاوره های علمی خود در زمینه های مختلف را هم از متخصصین این دانشگاه می گیرد.

دانشگاه بریستول

دهمین دانشگاه برتر انگلیس و شصت و دومین دانشگاه برتر جهان، دانشگاه بریستول است. دانشگاهی جامع در همه شاخه های علم با 27 هزار دانشجو. این دانشگاه کار خود را از مدرسه ی فنی مرچانت در سال 1595 شروع کرد و به مرور طی بیش از 400 سال به جایگاه کنونی خود رسید. زیبایی این دانشگاه به کمپ بزرگ و ساختمان هایی با معماری گوتیک است که شما را به دوران رنسانس می برد. اما این دانشگاه در رنسانس نمانده و یکی از دانشگاه های کلیدی انگلیس در آموزش نیروی کار است. تمرکز کمتر این دانشگاه (نسبت به رقبا) بر مرزهای علم تنها 3 جایزه نوبل برایش به ارمغان آورده، اما در عوض با تمرکز بر حل مشکلات جاری موجود پول زیادی را به خود جذب می کند.

تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان نوعی تضمین برای موقعیت های کاری عالی در کلاس جهانی است. به افراد برجسته جهان که نگاه کنید می بینید که عموما از دانشگاه های برتر فارغ التحصیل شده اند و اثرگذاری خود را از همان دانشگاه شروع کرده اند. انگلیس از این جهت دانشگاه های بسیار معتبری دارد که طی دو مقاله 10 مورد از آن ها معرفی شدند. درست است که آمریکا در علم حرف اول را می زند، اما این نکته باید مورد توجه باشد که سنگ بنای دانشگاه های آمریکا از انگلیس گذاشته شد و سنت های انگلیسی بود که دانشگاه های آمریکا را به بهترین مراکز علمی تاریخ تبدیل کرد. علاوه بر دانشگاه ها انگلیس امروز مکانی مناسب برای زندگی است. جایی به دور از هیاهوی سیاسی آمریکا و آشفتگی های آسیا و در عین حال دارای ارتباط با همه جهان. در هر صورت اگر قصد مهاجرت تحصیلی داشتید به بهترین دانشگاه های انگلستان هم باید فکر کنید، چرا که از هر نظر بی نقص هستند. به یاد داشته باشید که صرافی کیان انگلستان به عنوان بهترین صرافی ایرانی در انگلیس در این راه در کنار شماست و تمامی خدمات پرداختی مورد نیاز شما برای پرداخت شهریه دانشگاه را بدون کارمزد برای شما انجام می دهد.

صرافی کیان ارائه دهنده خدمات ارزی و نقل و انتقال پول خدمات خرید و فروش حواله پوند را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.
برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.
شماره تماس های واتسپ

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.

برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.

شماره تماس های واتسپ