خرید ملک

انگلیس یکی از بهترین کشورهای دنیای از جهات گوناگون است. علم، اقتصاد، رفاه، امنیت، آزادی، طبیعت، تاریخ و… مسائلی است که باعث می‌شود شما را ترقیب به خرید خانه در یک کشور کند و انگلیس در تمام این امور سرآمد است. برخلاف کشورهایی که جدیدا به عنوان مقصد خرید خانه مطرح شده‌اند و هر لحظه امکان دارد دچار رکود یا تغییر سیاست شوند، انگلستان پایداری بسیار خوبی دارد. این کشور نه تنها ظاهری زیبا و مناسب جهت لذت بردن از زندگی دارد، بلکه در علم و فناوری هم پیشرو است. همچنین در مدارج گوناگون، مدارس و مراکز و دانشگاه‌های بسیار خوبی دارد که می‌تواند پله‌ی ترقی برای شما باشد. مجموع این مسائل سرمایه گذاری در انگلستان و به خصوص خرید خانه در انگلستان را بسیار مناسب می‌کند.

اما برای خرید خانه در انگلستان به چه مقدار پول نیاز دارید؟ ملزومات خرید خانه در انگلستان چه چیزهایی است؟ به چه نکاتی باید توجه کنید تا بتوانید بدون دردسر خانه بخرید؟ بهتر است در کدام شهر انگلستان خانه بخرید؟ برای خرید خانه در انگلیس چگونه باید به این کشور پول منتقل کنید؟ این‌ها سوالاتی است که در ادامه‌ی این مقاله پاسخ آن‌ها را خواهید یافت.

قیمت خانه در انگلیس

مانند تمام نقاط دیگر جهان قیمت خانه در بریتانیا هم متغیر است. گلاسکو ارزان‌ترین خانه‌ها را دارد که به طور متوسط قیمت خانه‌هایش 138600 پوند است. از طرف دیگر لندن، پایتخت انگلیس به سرمایه‌ای نزدیک 508400 پوند برای خرید خانه نیاز دارد.

طبق برآوردهای سایت استاتیکا میانگین قیمت خانه در بریتانیا 278000 پوند می‌باشد. به قیمت خانه باید هزینه‌های انتقال پول، دستمزد وکیل و احیانا تعمیرات مورد نیاز خانه را هم اضافه کنید که البته نسبت به قیمت خود خانه چندان قابل توجه نیستند. در ادامه قیمت خانه در انگلیس در سال 2022 به همراه تغییرات آن نسبت به سال گذشته برای شما قرار داده شده است.

شهر متوسط قیمت خانه (پوند) تغییرات نسبت به سال قبل به درصد
لندن 508400 4.3+
کمبریج 454200 5.2+
آکسفورد 442000 6.7+
بورنموث 333300 10.2+
بریستول 324300 9.0+
پورتموث 275800 9.2+
ادینبورو 255700 4.3+
ساوتمپتون 252800 7.5+
کاردیف 245400 8.2+
لستر 216800 8.9+
منچستر 209100 9.6+
لیدز 199800 9.3+
بیرمنگام 196200 8.6+
ناتینگهام 190200 104+
شفیلد 163800 8.4+
بلفاست 161200 7.8+
لیورپول 148300 9.5+
نیوکاسل 144400 5.7+
ابردن 140100 2.0-
گلاسکو 138600 5.8+

قیمت‌های موجود در جدول بالا به ما نشان می‌دهد که تقریبا در تمام انگلستان به جز ابردن، قیمت ملک روند افزایشی دارد و می‌تواند فرصتی برای سرمایه گذاری و سودآوری باشد. به خصوص که میانگین تورم در انگلیس 2 درصد بوده و ارزش ملک بیش از این مقدار افزایش یافته است.

مراحل خرید خانه در انگلستان

ابتدا باید این مقدمات فراهم شده باشد تا بتوانید اقدام به خرید خانه کنید:

  1. سن بالای 18 سال
  2. حداقل دو سال اقامت در انگلستان
  3. انتقال پول به انگلستان

در صورتی که این مقدمات فراهم هستند ابتدا باید شهر مورد نظر را انتخاب کرده و خانه‌ی مناسب خود را از طریق سایت‌های اینترنتی یا سرویس‌های حضوری املاک انتخاب کنید. پس از انتخاب، برای تسهیل روند خرید خانه به یک وکیل نیاز دارید. وکیل با اطمینان از اینکه قراداد شما امن بوده و شامل کلاهبرداری نیست و همچنین عدم وجود شرایط مختل کننده‌ی قرارداد از طرف شما یا فروشنده، امکان انتقال سند را برای شما فراهم می‌کند. با توجه به اینکه انتقال سند در هر شهر ممکن است متفاوت باشد، پیشنهاد می‌شود حتما از وکیل استفاده کنید. در نهایت شما باید پوندهایی که به انگلیس منتقل کرده‌اید را به حساب فروشنده بریزید و این گونه صاحب خانه خواهید شد.

در کجای انگلستان باید خانه بخرید؟

اولین فاکتور تعیین کننده در محل خانه‌ی شما در انگلیس بودجه‌ی شما است. اما ممکن است شما به هر یک از دلایل سرمایه گذاری، کار، تحصیل یا تفریح اقدام به خرید خانه کنید. مسلما اگر قصد شما سرمایه گذاری است، شهرهای گران قیمت مثل لندن و کمبریج و آکسفورد یا شهرهایی که رشد سریع‌تری دارند مانند ناتینگهام و بورنموث و لیورپول مناسب شما خواهد بود. اگر آکادمیک هستید و دانشگاه‌های خوب انگلستان برای شما مهم است باید سراغ آکسفورد و کمبریج و لندن بروید و اگر به فکر کار هستید احتمالا منچستر یا بیرمنگهام مناسب شما باشد. در خرید خانه نباید عجله کنید و باید اطلاعات کافی از کشور و شهر مورد نظر خود را با توجه به نیاز و توانی که دارید به دست آورید.

چگونه باید بودجه‌ی خرید خانه در انگلستان را تامین کنیم؟

سیاست‌های انگلیس در سال‌های گذشته در جهت تسهیل خانه‌دار شدن افراد بوده است. حتی اگر از قبل سرمایه‌ی کافی برای خرید خانه را ندارید، می‌توانید از وام‌های مسکن انگلستان استفاده کنید. اما اگر سرمایه‌ی کافی دارید و می‌خواهید آن را جهت خرید خانه به انگلیس منتقل کنید راه‌های گوناگونی وجود دارد. مشکل عمده‌ی عموم روش‌های انتقال پول از ایران به اروپا این است که نه تنها اجازه‌ی انتقال مقادیر زیاد پول را به شما نمی‌دهند، که اگر هم بدهند شامل کارمزد زیادی می‌شوند. در این صورت شما مجبور می‌شوید برای انتقال پول زیاد به انگلستان به دفعات عمل انتقال پول به حسابتان را انجام دهید. همین موضوع وقت زیادی از شما خواهد گرفت و ممکن است تا زمانی که پولتان را به طورکامل منتقل کنید، فرصت خرید خانه‌ی مورد نظرتان را از دست بدهید. همچنین به دلیل نقل و انتقالات مکرر امکان بسته شدن حساب شما از سوی بانک عامل بالا می‌رود.

از طرفی تعداد صرافی‌های غیرمجاز و کانال‌های زیرزمینی نیز بسیار زیاد است. به علت سخت گیری‌های زیاد سازمان‌های رفتار مالی انگلستان و اداره‌ی مبارزه با پولشویی در صورتی که برای انتقال پولتان از این صرافی‌ها استفاده کنید ممکن است دچار مشکلات بسیاری زیادی شوید، بلوکه شدن و بسته شدن حساب بانکی شما و یا از دست دادن کامل پولتان می‌تواند برخی از این مشکلات باشد.

بهترین راه پیشنهادی ما جهت انتقال پول به انگلیس کمک گرفتن از متخصصان صرافی کیان است. با کمک صرافی کیان نه تنها مقادیر زیاد پول را می‌توانید به یکباره تبدیل کرده و به انگلستان منتقل کنید، بلکه برای انتقال پوند خود به انگلستان کارمزدی پرداخت نمی‌کنید. از طرفی صرافی کیان انگلستان دارای تمامی مجوزهای لازم از اتحادیه اروپا و FCA می‌باشد و ما تضمین می‌کنیم که به هیچ عنوان با مشکلات قانونی مواجه نخواهید شد.

در صورتی که در زمینه‌ی انتقال پول زیاد به انگلستان، دریافت وام‌های خرید مسکن و یا وکلای خرید ملک سوالاتی دارید، می‌توانید برای اطمینان با متخصصان صرافی کیان به صورت تلفنی مشاوره کنید تا شما را جهت خرید خانه و انتقال پول به حساب‌های انگلستان راهنمایی کنند. صرافی کیان ارائه دهنده خدمات ارزی و نقل و انتقال پول خدمات خرید و فروش حواله پوند را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.
برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.
شماره تماس های واتسپ

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.

برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.

شماره تماس های واتسپ