با مقاله ی دیگری برای پاسخ به پرسش (وب مانی چیست؟)، در خدمت شما هستیم. سیاست های تحریمی آمریکا همواره موجب شده تا شرکت های زیادی تلاش کنند تا سرویسی مشابه پی پال ارائه کنند. در این مورد روسیه با تاسیس وب مانی (webmoney)، رقیبی برای پی پال ساخته که به خصوص در ایران کاربرد زیادی می تواند داشته باشد. البته کارایی و گستردگی وب مانی به اندازه پی پال یا دیگر رقبای آمریکایی نیست، اما به میزان زیادی می تواند مشکلات شما را برای انتقال پول به اروپا، آمریکا، استرالیا، آمریکای جنوبی و… برطرف کند. برای همین تصمیم داریم در ادامه وب مانی را به همراه مزایا و معایب و شیوه کاری اش به شما معرفی کنیم.

وب مانی چیست؟

وب مانی  در واقع یک کیف پول الکترونیک است که علاوه بر ارزهایی مانند دلار، یورو و روبل، می تواند ارزهایی مانند بیت کوین را در خود جای دهد. در وب مانی شما یک حساب کاربری دارید و برای هر ارز یک کیف پول جداگانه. این کیف پول به شما کمک می کند که بتوانید به دیگر حساب های وب مانی اعتبار انتقال دهید.

برای ثبت نام در وب مانی باید به وب سایت آن مراجعه کنید و برای شارژ کیف پول های خود باید از دیگر حساب ها به آن اعتبار منتقل شود یا به یکی از شعب وب مانی مراجعه کنید. هم چنین می توانید از برخی سرویس های دیگر انتقال اعتبار برای شارژ کیف پول وب مانی خود استفاده کنید. انتقال اعتبار با وب مانی بسیار ساده، سریع و امن است. تعداد زیادی از سایت های ارائه خدمات و فروشگاهی هم با وب مانی کار می کنند که تا حد زیادی نیازهای شما را در خرید اینترنتی برطرف می کند.

همان طور که گفته شد وب مانی به اندازه سرویسی مانند پی پال گسترده و شناخته شده نیست، اما این مزیت که از ایران هم قابل استفاده است بسیار اهمیت دارد. در عین حال وب مانی کیف پولی مخصوص ارزهای مجازی مطرح مانند بیت کوین، لایت کوین و بیت کش هم دارد که با همه گیر شدن روز افزون آن ها وب مانی کاربردی تر هم می شود..

تاریخچه وب مانی

وب مانی بر خلاف پی پال، ویزاکارت یا مستر کارت یک شرکت خصوصی نیست. بلکه در سال 1998 بنا به نیاز دولت روسیه تاسیس شد و اداره آن هم بر عهده حکومت روسیه است. در اوایل تاسیس، این سرویس بیشتر مورد استفاده خود دولت روسیه و مردم روسیه بود و کمتر در جهان شناخته شده بود. حتی در زمانی که امکان استفاده آن در کشورهای متعدد فراهم شد چندان شناخته شده نبود و اقبالی نسبت به آن صورت نگرفت.

سرویس های رقیب وب مانی به علل گوناگون بازار نقل و انتقالات اینترنتی را قبضه کرده بودند. اما فاصله گرفتن برخی کشورها از آمریکا پس از بحران اقتصادی سال 2006 و همچنین به علت تحریم های ایالات متحده علیه دیگر کشورها فرصتی برای وب مانی فراهم کرد تا خود را بالا بکشد. فرصت بعدی وب مانی در کارزار رد و قبول ارزهای مجازی بود که برخلاف رقبایش آن را سریع پذیرفت و جایگاه خود را بهبود بخشید.

بازار اصلی وب مانی کشورهای تحت تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا همانند ایران است و به این شیوه فضایی فراهم کرده که هر چند محدود اما مردم این کشورها هم دست به انتقال اعتبار با وب مانی بزنند. هم اکنون وب مانی ادعا می کند که 41 میلیون کاربر دارد و هر هفته بیش از 300 هزار کاربر از حساب خود استفاده می کنند. در مقایسه با پی پال یا ویزاکارت که کم و بیش خدمات مشابهی ارائه می دهند و تعداد کاربران آن ها از یک میلیارد فراتر رفته است، وب مانی سرویس کوچکی محسوب می شود، اما همین رشد را هم در مدت کوتاه سه سال اخیر تجربه کرده و پیش بینی می شود که به سرعت جایگاه خود را ارتقا بخشد.

وب مانی چیست

خدمات وب مانی

برای آشنایی با وب مانی و جواب دادن به سوال وب مانی چیست باید با خدمات وب مانی نیز آشنا شویم. مهم ترین کاربرد وب مانی را می توان انتقال اعتبار به شمار آورد، با این حال خدمات دیگری هم در وب مانی قابل دسترس است که می تواند برای صاحب حساب کاربردی باشد، همانند:

  • انتقال اعتبار به دیگر حساب ها
  • خرید از برخی سایت های خدماتی و فروشگاهی اینترنتی
  • خرید و فروش ارزهای مجازی همانند بیت کوین
  • شارژ حساب های اینترنتی
  • خرید گیفت کارت

مزایای وب مانی

مزایای وب مانی چیست؟ اگر به مهم ترین خدمت وب مانی که انتقال اعتبار است عبارت “برای ایرانیان” را اضافه کنیم، می شود مهم ترین مزیت وب مانی. ایرانیان به علل گوناگون از جمله نپیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با پول شویی امکان استفاده از سرویس هایی چون پی پال و ویزاکارت را به طور قانونی ندارند. در چنین شرایطی است که وب مانی یک غنیمت محسوب می شود. اما مزایای وب مانی به این مورد محدود نمی شود و جذابیت های زیادی در سطح جهانی هم دارد که می توان به این موارد اشاره کرد:

  • امنیت بسیار بالا
  • کارمزد بسیار پایین 0.8 درصدی تا سقف 50 دلار
  • سرعت بالا در انتقال اعتبار با وب مانی
  • سخت گیری پایین نسبت به کاربران

معایب وب مانی

مهم ترین عیب وب مانی را باید سیطره دولت روسیه بر آن دانست. خصوصی نبودن این شرکت و اختیار تام دولت روسیه بر آن موجب می شود این ریسک وجود داشته باشد که با قانون یا بدون قانون تمام حساب شما مصادره شود. این مسئله وقتی بحرانی تر می شود که سابقه دولت روسیه در این زمینه را بررسی کنیم و ببینیم به چه آسانی مبالغ هنگفتی از شهروندان خود را حتی برخلاف قوانین خود روسیه مصادره کرده است. به هر جهت عدم وجود یک دموکراسی آزاد در روسیه موجب می شود که نتوان به سادگی به سرویس های آن اعتماد کرد و شاید به همین جهت است که در سطح جهانی از اقبال کمتری برخوردار است. از دیگر معایب وب مانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سقف کیف پول 300 دلار در صورت عدم احراز هویت
  • سقف تراکنش روزانه 100 دلار در صورت عدم احراز هویت
  • غیر شفاف بودن ساختار مدیریتی و گردش اقتصادی وب مانی
  • عدم پشتیبانی بسیاری از سایت ها و سرویس های معتبر از وب مانی

وب مانی چیست

ساخت حساب وب مانی

یکی از مزیت های وب مانی این است که ساخت حساب در آن بسیار آسان است. تنها کافی است به وب سایت وب مانی بروید (برای سهولت پیشنهاد می شود به وب سایت انگلیسی آن بروید). پس از ورود با وارد کردن اطلاعات اولیه و شماره موبایل و ایمیل، حساب کاربری شما ساخته می شود. بعد از آن کیف پول های مورد نظر خود را می سازید.

تا اینجای کار می توانید حسابی با سقف 300 دلار دارایی داشته باشید. اما اگر نیاز به معاملات بزرگ تر و انتقال اعتبار بیشتر با وب مانی دارید باید حساب کاربری خود را ارتقا دهید. خوش بختانه این کار هم در وب مانی بسیار آسان است. شما به پاسپورت و کارت ملی خود نیاز دارید. در مرحله اول باید اطلاعات آن ها را در وب سایت وارد کنید و سپس عکس اسکن شده را بارگزاری کنید. به علت دولتی بودن وب مانی، امکان استعلام اطلاعات پاسپورتی شما برایش فراهم است. پس از 48 ساعت، وب مانی پاسخ استعلام را برای شما ارسال می کند و حساب شما از initial به formal ارتقا می یابد. در حساب formal شما امکان تراکنش روزانه 3000 دلار و ذخیره حداکثر 10000 دلار را خواهید داشت.

در صورتی که نیاز به انتقال اعتبار بیشتری با وب مانی دارید با همراه با مدارک شخصی خود به یکی از شعب وب مانی بروید و پس از تایید مشخصات به صورت حضوری 50 دلار بپردازید تا حساب شما به personal ارتقا یابد.

وب مانی چیست

چرا وب مانی؟

واقعیت این است که اگر در خارج از ایران زندگی می کنید، پاسپورت غیر ایرانی دارید و با داخل ایران هم ارتباط خاصی ندارید، استفاده از وب مانی توجیه خاصی ندارد. اما برای کسانی که در ایران هستند یا با ایران کار می کنند، وب مانی یک موهبت محسوب می شود. با استفاده از وب مانی به سادگی می توانید برای دانشجویان خارج از کشور پول ارسال کنید یا برای واردات و صادرات به وسیله وب مانی اعتبارات مورد نیاز را انتقال دهید. وب مانی از ارزهای کمتری نسبت به رقبای خود پشتیبانی می کند اما همین که از دلار و یورو پشتیبانی می کند، یعنی در نزدیک به 80 درصد معاملات جهان کارایی دارد. با توجه به همه مزیت ها و معایب، به نظر می رسد تا اطلاع ثانوی وب مانی جایگزین خوبی برای پی پال و دیگر رقبا در ایران است.

انتقال پول از وب مانی به حساب ایران

امکان ارسال مستقیم پول از وب مانی به حساب ایران وجود ندارد. با توجه به سیاست‌های دولت ایران امکان تبادلات ارزی با سرویس‌های بین المللی در ایران و حساب‌های بانک ایران امکان پذیر نمی‌باشد. ازین رو ارسال پول از طریق وب مانی به حساب های ایران امکان پذیر نیست. با این حال صرافی کیان این خدمات را برای شما انجام می‌دهد. کافیست با ما تماس بگیرید.

انتقال پول از تاپ چنج به وب مانی:

تاپ چنج نیز مانند وب مانی یکی از سرویس های پرداخت بین المللی است که خدمات پرداختی را به مشتریان خود ارائه میدهد. برای انتقال پول از تاپ چنج به وب مانی کافیست وارد پنل کاربری خود در وبسایت تاپ چنج شوید و شماره حساب وب مانی خود را وارد کنید و درخواست مورد نظر خود برای برداشت ارز را ثبت کنید تا این انتقال برای شما انجام شود.

در مقالات گذشته به سوال های پر تکرار شما از جمله پی پال چیست؟ ویزا کارت چیست؟ اسکریل چیست؟ پاسخ دادیم. در این مقاله نیز به خوبی به سوال وب مانی چیست، پاسخ دادیم و از تاریخچه آن، خدماتش، مزایا و معایبش سخن گفتیم. به زودی در مقالات دیگر از روش های دیگر انتقال پول نیز به تفصیل می گوییم. کافی ست با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین روش مناسب خودتان برای نقل و انتقالات مالی را پیدا کنید. برای اینکه با خدمات ارزی ما نیز آشنا شوید صفحه خدمات ارزی صرافی کیان انگلستان را مطالعه کنید و با ما در تماس باشید.

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.
برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.
شماره تماس های واتسپ

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.

برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.

شماره تماس های واتسپ