از زمانی که اسکناس‌ها وارد بازار شدند، اسکناس‌های تقلبی نیز وجود داشتند و همواره این سوال مطرح بوده است که برای تشخیص یک اسکناس اصل از یک اسکناس تقلبی چه راه‌هایی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم که با هم روش‌های تشخیص اسکناس‌های اصل پوند از اسکناس‌های تقلبی پوند را بررسی کنیم. در مقالات دیگر به روش‌های تشخیص اسکناس‌های ارزهای دیگر نیز خواهیم پرداخت.

پوند یکی از ارزشمندترین و مهم‌ترین ارزهای موجود در جهان است و به همین دلیل می‌تواند برای جاعلین اسکناس، هدفی سودمند باشد. از این رو اسکناس‌های پوند همواره دستخوش تغییر می‌شوند و با تکنولوژی‌های مختلف نشانه‌هایی در آن‌ها ایجاد می‌شود تا امکان سودجویی کاهش یافته و افراد کلاهبردار پیدا شوند.

پوندهای تقلبی موجود در جهان درصد بسیار پایینی از کل پوندهای موجود را تشکیل می‌دهند. طبق تخمین بانک انگلیس کمتر از 0.01% از پوندها تقلبی هستند که به نسبت دیگر ارزها عدد قابل قبولی می‌باشد. در واقع می‌توان گفت پوند استرلینگ یکی از امن‌ترین ارزهای جهان است. با این حال هنوز هم اسکناس‌های تقلبی پوند در جهان وجود دارد و این سوال مطرح است که ما به عنوان افرادی عادی که ممکن در انگلیس نباشیم و تنها با نشانه‌های ظاهری قادر به تشخیص پوند اصل و پوند تقلبی باشیم، چه راه‌هایی برای شناخت پوند اصلی داریم؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم به این سوال پاسخ دهیم.

نشانه‌هایی برای شناخت پوند اصل از پوند تقلبی

بانک مرکزی انگلستان با هر بار تغییر ظاهر اسکناس‌ها یک راهنمای جامع منتشر می‌کند و در آن نکات مهم در تشخیص پوند تقلبی از پوند اصل را مشخص می‌کند. با این راهنما از بخش بزرگی از تقلب‌ها جلوگیری می‌شود. در ادامه این راه‌ها را برای هر یک از اسکناس‌های پوند موجود ذکر خواهیم کرد.

البته لازم است به این نکته توجه کنید که برای یافتن اسکناس های تقلبی چاپ شده توسط کلاهبرداران حرفه‌ای راه‌های تخصصی وجود دارد که محدود به ظاهر اولیه نیست. این راه‌ها هم در همین راهنما آمده که در مقاله‌ای دیگر به آن می‌پردازیم.

اسکناس پنج پوندی پلیمر

  1. در سمت چپ پایین و زیر برج طلایی پنج پوندی یک نوشته‌ی تغییرپذیر وجود دارد. با حرکت دادن اسکناس پنج پوندی به سمت پایین و بالا این نوشته گاهی Five و گاهی Pounds خوانده می‌شود.
  2. فویل بالای نوشته‌ی تغییر پذیر در روی اول یک برج طلایی است و در روی دوم نقره‌ای رنگ است.
  3. پرتره‌ی ملکه انگلیس در پشت و روی اسکناس و در کنار پنجره‌ای که برج درون آن قرار دارد دوبار پرینت شده است. روی اول اسکناس در سمت چپ برج و روی دوم در سمت راست.
  4. کناره‌های پنجره‌ای که برج درون آن قرار دارد به همراه علامت پوند در کنار برج با حرکت اسکناس بین بنفش و سبز تغییر رنگ پیدا می‌کند.
  5. تصویری سه بعدی از تاج پادشاهی انگلیس بالای پنجره در روی اول اسکناس وجود دارد که سمت چپ پایین آن علامت پوند و سمت راست پایین آن عدد 5 نوشته شده است.
  6. درست در پشت تصویر تاج پادشاهی یک پچ سبز وجود دارد که روی آن به شکل دایره‌ای و در خانه‌های جداگانه حروف BLENHEIM نوشته شده است.
  7. اسکناس روی پلیمری قابل انعطاف و پلاستیکی چاپ شده است. نوشته‌های بالا آمده روی اسکناس قابل لمس است. برای مثال در پایین و راست روی اسکناس و اطراف عدد 5 عبارت Bank of England را می‌توانید حس کنید.
  8. نوشته‌های روی اسکناس واضح، تمیز و بدون لکه و عدم شفافیت است. با یک ذره بین می‌توانید نوشته‌های دقیق زیر عکس ملکه را مشاهده کنید.
  9. زیر نور فرابنفش قابل قبول، عدد پنج روی اسکناس به رنگ قرمز و سبز در می‌آید اما در پشت اسکناس این اتفاق نمی‌افتد.

در عکس زیر تمام توضیحات بالا بر روی یک اسکناس پنج پوندی پلیمری اصل نشان داده شده است که به شما در شناخت پوند تقلبی کمک کند.

روش های تشخیص اسکناس های اصلی پوند از تقلبی

روش های تشخیص اسکناس 5 پوندی پلیمری اصل

اسکناس ده پوندی پلیمر

  1. در سمت چپ پایین و زیر برج طلایی پنج پوندی یک نوشته‌ی تغییرپذیر وجود دارد. با حرکت دادن اسکناس پنج پوندی به سمت پایین و بالا این نوشته گاهی Ten و گاهی Pounds خوانده می‌شود.
  2. فویل بالای نوشته‌ی تغییر پذیر در روی اول یک برج طلایی است و در روی دوم نقره‌ای رنگ است.
  3. پرتره‌ی ملکه انگلیس در پشت و روی اسکناس و در کنار پنجره‌ای که برج درون آن قرار دارد دوبار پرینت شده است. روی اول اسکناس در سمت چپ برج و روی دوم در سمت راست.
  4. علامت پوند در بخش پایینی پنجره در روی اسکناس مسی رنگ و در پشت آن نقره‌ای رنگ است.
  5. تصویری از یک پر در کنار برج داخل پنجره در روی اسکناس وجود دارد که با حرکت اسکناس بین بنفش و نارنجی تغییر رنگ می‌دهد.
  6. تصویری سه بعدی از تاج پادشاهی انگلیس بالای پنجره در روی اول اسکناس وجود دارد که سمت چپ پایین آن علامت پوند و سمت راست پایین آن عدد 10 نوشته شده است.
  7. درست در پشت تصویر سه بعدی تاج یک تصویری مشابه کتابی باز وجود دارد که حروف JA درون آن نوشته شده است.
  8. اسکناس روی پلیمری قابل انعطاف و پلاستیکی چاپ شده است. نوشته‌های بالا آمده روی اسکناس قابل لمس است. برای مثال در پایین و راست روی اسکناس و اطراف عدد 10 عبارت Bank of England را می‌توانید حس کنید.
  9. نوشته‌های روی اسکناس واضح، تمیز و بدون لکه و عدم شفافیت است. با یک ذره بین می‌توانید نوشته‌های دقیق زیر عکس ملکه را مشاهده کنید.
  10. زیر نور فرابنفش قابل قبول عدد پنج روی اسکناس به رنگ قرمز و سبز در می‌آید اما در پشت اسکناس این اتفاق نمی‌افتد.

در عکس زیر تمام توضیحات بالا بر روی یک اسکناس ده پوندی پلیمری اصل نشان داده شده است که به شما در شناخت پوند تقلبی کمک کند.

روش تشخیص پوند اصل از پوند تقلبی

روش های تشخیص اسکناس 10 پوندی پلیمری اصل

اسکناس بیست پوندی پلیمر

  1. در سمت چپ پایین و زیر برج طلایی پنج پوندی یک نوشته‌ی تغییرپذیر وجود دارد. با حرکت دادن اسکناس پنج پوندی به سمت پایین و بالا این نوشته گاهی Twenty و گاهی Pounds خوانده می‌شود.
  2. فویل بالای نوشته‌ی تغییر پذیر در روی اسکناس یک برج طلایی و آبی است و در روی دوم نقره‌ای رنگ است.
  3. پرتره‌ی ملکه انگلیس در پشت و روی اسکناس و در کنار پنجره‌ای که برج درون آن قرار دارد دوبار پرینت شده است. روی اول اسکناس در سمت چپ برج و روی دوم در سمت راست.
  4. تصویری سه بعدی و نقره‌ای از تاج پادشاهی انگلیس بالای پنجره در روی اول اسکناس وجود دارد که سمت چپ پایین آن علامت پوند و سمت راست پایین آن عدد 20 نوشته شده است.
  5. درست پشت تصویر تاج یک پچ بنفش با نوشته‌ای از حرف T در سمت چپ آن وجود دارد.
  6. اسکناس روی پلیمری قابل انعطاف و پلاستیکی چاپ شده است. نوشته‌های بالا آمده روی اسکناس قابل لمس است. برای مثال در پایین و راست روی اسکناس و اطراف پنجره کوچک‌تر عبارت Bank of England را می‌توانید حس کنید.
  7. نوشته‌های روی اسکناس واضح، تمیز و بدون لکه و عدم شفافیت است. با یک ذره بین می‌توانید نوشته‌های دقیق زیر عکس ملکه را مشاهده کنید.
  8. زیر نور فرابنفش قابل قبول، عدد بیست روی اسکناس به رنگ قرمز و سبز در می‌آید اما در پشت اسکناس این اتفاق نمی‌افتد.

در عکس زیر تمام توضیحات بالا بر روی یک اسکناس بیست پوندی پلیمری اصل نشان داده شده است که به شما در شناخت پوند تقلبی کمک کند.

روش تشخیص اسکناس 20 پوندی اصل

روش های تشخیص اسکناس 20 پوندی پلیمری اصل

اسکناس پنجاه پوندی پلیمر

  1. در سمت چپ پایین و زیر برج طلایی پنج پوندی یک نوشته‌ی تغییرپذیر وجود دارد. با حرکت دادن اسکناس پنج پوندی به سمت پایین و بالا این نوشته گاهی Fifty و گاهی Pounds خوانده می‌شود.
  2. فویل بالای نوشته‌ی تغییر پذیر در روی اسکناس یک برج طلایی و سبز است و در روی دوم نقره‌ای رنگ است.
  3. به پنجره‌ی کوچک‌تر سمت راست و پایین روی اسکناس و سمت چپ و پایین پشت اسکناس دقت کنید. درون پنجره دو فویل طلایی است که با حرکت بین نماد پوند و عدد 50 تغییر می‌کند.
  4. پرتره‌ی ملکه انگلیس در پشت و روی اسکناس و در کنار پنجره‌ای که برج درون آن قرار دارد دوبار پرینت شده است. روی اول اسکناس در سمت چپ برج و روی دوم در سمت راست.
  5. تصویری سه بعدی و نقره‌ای از تاج پادشاهی انگلیس بالای پنجره در روی اول اسکناس وجود دارد که سمت چپ پایین آن علامت پوند و سمت راست پایین آن عدد 50 نوشته شده است.
  6. درست پشت تاج یک پچ فویل قرمز رنگ وجود دارد که حروف AT در وسط آن درج شده است.
  7. اسکناس روی پلیمری قابل انعطاف و پلاستیکی چاپ شده است. نوشته‌های بالا آمده روی اسکناس قابل لمس است. برای مثال در پایین و راست روی اسکناس و اطراف پنجره کوچک‌تر عبارت Bank of England را می‌توانید حس کنید.
  8. نوشته‌های روی اسکناس واضح، تمیز و بدون لکه و عدم شفافیت است. با یک ذره بین می‌توانید نوشته‌های دقیق زیر عکس ملکه را مشاهده کنید.
  9. زیر نور فرابنفش قابل قبول عدد بیست روی اسکناس به رنگ قرمز و سبز در می‌آید اما در پشت اسکناس این اتفاق نمی‌افتد.

در عکس زیر تمام توضیحات بالا بر روی یک اسکناس پنجاه پوندی پلیمری اصل نشان داده شده است که به شما در شناخت پوند تقلبی کمک کند.

روش تشخیص پوند تقلبی

روش های تشخیص اسکناس 50 پوندی پلیمری اصل

اسکناس بیست پوندی کاغذی

  1. در روی اسکناس و سمت چپ خط وسط دو تصویر وجود دارد که بین عدد 20 و نماد پوند تغییر می‌کند.
  2. سمت چپ روی اسکناس و سمت راست پشت اسکناس را در نور که بگیرید علامت 20 پوند را بالای پرتره‌ای از ملکه خواهید دید.
  3. بین علامت‌های 20 و پوند در روی اسکناس تصویری از آدام اسمیت وجود دارد.
  4. روی این خط از تصویر آدم اسمیت و علامت 20 پوند نقش برجسته عدد 20 ایتالیک لمس می‌شود. اسکناس روی کاغذ خاصی چاپ شده که احساس منحصر به فردی ایجاد می‌کند. در روی اسکناس و اطراف عدد 20 نوشته‌های برجسته لمس می‌شوند که عبارت Bank of England را نوشته است.
  5. زیر نور فرابنفش قابل قبول، عدد بیست روی اسکناس به رنگ قرمز و سبز در می‌آید. برخلاف اسکناس‌های پلیمری این حالت در پشت اسکناس هم ایجاد می‌شود.
  6. یک نخ متالیک در روی اسکناس قابل رویت است که به شکل نقطه چین و نقره‌ای در پشت اسکناس دیده می‌شود.
  7. نوشته‌های روی اسکناس واضح، تمیز و بدون لکه و عدم شفافیت است. با یک ذره بین می‌توانید نوشته‌های دقیق زیر عکس ملکه را مشاهده کنید.
  8. اشکال رنگی در پشت و روی اسکناس وجود دارد که زیر امضای رئیس صندوق پول قرار دارد. این اشکال وقتی در نور گرفته شوند به شکل علامت پوند در می‌آیند.

در عکس زیر تمام توضیحات بالا بر روی یک اسکناس بیست پوندی کاغذی اصل نشان داده شده است که به شما در شناخت پوند تقلبی کمک کند.

صرافی کیان ارائه دهنده خدمات ارزی و نقل و انتقال پول خدمات خرید و فروش حواله پوند را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

روش های تشخیص اسکناس های کاغذی پوند اصل

روش های تشخیص اسکناس 20 پوندی کاغذی اصل

اسکناس پنجاه پوندی کاغذی

  1. باکس‌هایی در روی اسکناس به رنگ سبز و سمت چپ خط وسط است که با حرکت اسکناس بین عدد 50 و نماد پوند تغییر می‌کند.
  2. سمت چپ روی اسکناس و سمت راست پشت اسکناس را در نور که بگیرید علامت 50 پوند را بالای پرتره‌ای از ملکه خواهید دید.
  3. اسکناس روی کاغذ خاصی چاپ شده که احساس منحصر به فردی ایجاد می‌کند. در روی اسکناس و اطراف عدد 50 نوشته‌های برجسته لمس می‌شوند که عبارت Bank of England را نوشته است.
  4. زیر نور فرابنفش قابل قبول، عدد پنجاه روی اسکناس به رنگ قرمز و سبز در می‌آید. برخلاف اسکناس‌های پلیمری این حالت در پشت اسکناس هم ایجاد می‌شود. همچنین رنگ نخ به رنگ سبز دیده می‌شود.
  5. یک نخ برجسته متالیک در اسکناس وجود دارد که وقتی آن را در نور بگیرید به شکل نخی ممتد و تاریک دیده می‌شود.
  6. نوشته‌های روی اسکناس واضح، تمیز و بدون لکه و عدم شفافیت است. با یک ذره بین می‌توانید نوشته‌های دقیق زیر عکس ملکه را مشاهده کنید.
  7. اشکال رنگی در پشت و روی اسکناس وجود دارد که زیر امضای رئیس صندوق پول قرار دارد. این اشکال وقتی در نور گرفته شوند به شکل علامت پوند در می‌آیند.

در عکس زیر تمام توضیحات بالا بر روی یک اسکناس پنجاه پوندی کاغذی اصل نشان داده شده است که به شما در شناخت پوند تقلبی کمک کند.

روش تشخیص پوند اصل

روش های تشخیص اسکناس 50 پوندی کاغذی اصل

تقریبا تمام نشانه‌های مشخص شده از سوی بانک انگلیس برای شناخت ظاهری اسکناس اصلی پوند از پوند تقلبی در این مقاله آمد. آیا شما نکته‌ی دیگری می‌شناسید که بتواند به تشخیص اسکناس تقلبی در یک نگاه کمک کند؟

صرافی کیان انگلستان به عنوان اولین فینتک ایرانی در اروپا تمامی خدمات ارزی را در اختیار شما همراهان همیشگی خود قرار می دهد. برای آشنایی با خدمات ما و مراحل ترانسفر ارز صفحه خدمات صرافی کیان را مطالعه کنید. ما تضمین می کنیم که بهترین قیمت ها را همراه با سرعت و امنیت برای شما به ارمغان آورده ایم. خرید و فروش پوند با قیمت ویژه تخصص ماست.

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.
برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.
شماره تماس های واتسپ

صرافی کیان با بستر بانکی مناسب، تمامی تراکنش های خود را از حساب های رسمی و رجیستر شده انجام می دهد.

برای دریافت قیمت روز ارز و هر گونه سوال دیگر، با ما در واتسپ در ارتباط باشید.

شماره تماس های واتسپ